הצהרת נגישות

 

נגישים גם בדיגיטלי

 
חברת בזק מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות שחלקם מסתייעים בטכנולוגיות עזר לשימוש במחשב .
בבזק רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל הלקוחות ובפרט בשיפור השירות הניתן ללקוחות עם מוגבלות, לשם כך אנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים להנגשת שירותנו הדיגיטליים והפיכתם לזמינים יותר 
 
כל האתרים והאפליקציות של חברת בזק נגישים ומתוחזקים באופן שוטף, תוך הסתייעות בחברת ייעוץ מובילה בתחום חברת   a-2-z המספקת שירותי ייעוץ נגישות .
 

 

מידע על נגישות האתר של חברת בזק
 

  • אתרי האינטרנט של בזק עומדים בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.

  • התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך  WCAG2.0  הבינלאומי.

  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.

  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.

  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלולרי.

  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.

  • מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכז הנגישות   ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.

  • מסירת מידע בפורמט נגיש - החברה מעמידה עבור לקוחותיה אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של החברה שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.

 

מידע על נגישות האפליקציות של בזק
 
  • בזק פועלת באופן מתמיד בכדי לאפשר לכלל הלקוחות, לרבות אנשים עם מוגבלות, לגלוש באפליקציות בקלות ובנוחות וליהנות משירותי תקשורת מקוונים מתקדמים.
  • בזק ביצעה התאמות נגישות גם באפליקציות שהיא מפעילה בהתאם לתקן ישראלי 5568 ברמת הנגשה AA ובהתאם להנחיות מסמך WCAG 2.0 מאת גוף התקינה הבינלאומי W3C בהתאמתו לשימוש במכשירים ניידים.
  • נציין עוד כי במקומות בהם לא נמצאה התייחסות בתקן לביצוע ההנגשה , זו נערכה  על פי תקן נגישות האינטרנט ("קריטריונים להצלחה") בהתאם לכלים המתאפשרים על ידי מערכת ההפעלה.
  • למרות זאת ,ייתכן וישנן אפליקציות שאינן נגישות באופן מלא עבור חלקכם בשל מגבלות טכניות המונעות ליישמם על כלל מערכות ההפעלה ומגוון מכשירים נרחב , במידה ונתקלתם בפעולה לא נגישה  באחת מהאפליקציות אנא פנו לרכז הנגישות ונשמח לנסות לסייע.

 מידע על בדיקות הנגישות באפליקציות
 

  • במערכת הפעלה IOS – האפליקציות נבדקו על מכשיר אייפון 8, גרסת מערכת הפעלה IOS 13.3.1 וכן עם קורא מסך  voice over

  • במערכת הפעלה אנדרואיד – האפליקציות נבדקו על מכשיר גלאקסי  S9 , מערכת הפעלה 9, קורא מסך TALKBACK  גרסה 8.1.0 עם מנוע דיבור VOCALIZER גרסה 3.4.3

  • ניתן לגלוש בעזרת מחוות SWIPE להעברת הפוקוס מרכיב לרכיב, או ע"י "EXPLORE BY "TOUCH כלומר מעבר עם האצבע על הרכיבים שבמסך והפעלתם

  • בשימוש במכשיר אנדרואיד מומלץ להפעיל את האפשרות "גלילה אוטומטית ברשימות"

  • היכן שניתן, הוגדרו רכיבים מוכרים כגון: צ'ק בוקס, רשימה, כותרות וכו' ניתן לנווט בין רכיבים אלו ע"י שימוש בבורר במכשיר המובייל  (רוטור ב-IOS ותפריט לוקאלי במכשיר אנדרואיד(

  • ניתן להשתמש במחוות מקובלות לפי מערכת ההפעלה, לדוגמה "L" הפוכה באנדרואיד לצורך חזרה אחורה.
     

 

הבהרה

 

 נציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים והקבצים באתר ובאפליקציות, יתכן וימצאו מסמכים או קבצים שאינם נגישים ומצויים עדיין בשלבי הנגשה ואנו פועלים להשלימם
במידה ונתקלתם במסמך או קובץ מידע שאינו נגיש או בקשה לשיפור אנא פנו אלינו בעניין.
 

יצירת קשר עם רכז הנגישות בבזק

  • שם: שרעבי  אילן

  • טלפון : 039556060

  • פקס : 1533-9556060

  • אימייל : ilansh@bezeq.co.il

 
 
 

הצהרת נגישות עודכנה בתאריך ה30.06.20