בזק משיקה חממה טכנולוגית לפיתוחי IoT בשיתוף עם Hisense, אוניברסיטת ת"א והאקסלרטור Vertical Engine
תאריך פרסום: 09/08/2015
המיזמים המצטיינים ייסעו להציג את פיתוחיהם במטה Hisense בסין
אחרי השקת שירות "הבית החכם", Bhome, והצגת מוצרי ה-IoT המתקדמים של מיטב הסטארטאפים הישראליים במתחם הבית החכם שהקימה בזק באיקאה, פונה בזק להשקעה נוספת בתחום, בשיתוף פעולה ייחודי עם Hisense ואוניברסיטת תל אביב ומרכז היזמות StarTau הפועל בשיתוף עם האקסלרטור Vertical Engine.
בזק ו-Hisense יקיימו יחדיו תכנית אינטנסיבית בת שלושת החודשים, לחברות סטארט-אפ צעירות, שתעסוק במיזמים בעולם "המכשירים החכמים" ו"האינטרנט של הדברים". התכנית תעניק לצוותים הטובים ביותר את ההזדמנות לעבוד עם מיטב המוחות מהתעשייה ומהאקדמיה בישראל, לצד גישה לטכנולוגיות המתקדמות ולמומחים של בזק ו-Hisense, אשר יסייעו לצוותים המשתתפים להביא את המוצרים שהם מפתחים לידי הבשלה. התכנית פועלת בשותפות הדוקה גם עם מרכז היזמות StarTau ואוניברסיטת תל אביב והאקסלרטור Vertical Engine, ומכאן שתציע למשתתפים בה גישה למשאבים של האוניברסיטה ולרשת הבוגרים הענפה שלה, שידועה במיזמים הרבים שנולדו מתוכה.
Hisense, מייצרת פתרונות סלולריים ואת כל מוצרי החשמל לבית תוך מיקוד במוצרי בית חכם. לחברה, המיוצגת בארץ על ידי קבוצת אקזיט, מרכזי פיתוח ואיתור טכנולוגיות בארצות הברית, קוריאה ,יפן וישראל והיא מבקשת לאתר חברות צעירות וותיקות בעלות טכנולוגיה מתקדמת בתחום, על מנת לייצר איתם פעילות פיתוח משותפת. בסוף התהליך ייסעו צוותים מצטיינים מהחממה למטה Hisense בסין, לצורך פגישות עם בעלי תפקיד בכירים בחברה והצגת המיזמים בפניהם.
כתוצאה ממעורבותם של שותפים אסטרטגיים ייעודיים הלוקחים חלק פעיל בתכנית, ביניהם תאגידים מובילים בתחום כדוגמת בזק, אשר מייעצים ומלווים את היזמים במטרה לסייע להם להביא את המוצרים לשוק היעד, מאמינים מנהלי התכנית כי ביכולתם להציע ליזמים קרש קפיצה משמעותי לצד חיבור לתאגידים רלוונטיים במטרה להביא את המוצרים והפיתוחים שלהם לידי מפגש עם שוק היעד בזמן קצר ובהצלחה מרבית.
רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, אומר כי חבירתם של שלושה גופים מובילים כמו בזק, Hisense ואוניברסיטת תל-אביב, כדי לתמוך ביזמים, להנחות ולהוביל אותם, מסמלת את חשיבותו של תחום ה-IoT ואת הנפח הרב שהוא צובר בענף ההייטק בעולם ובארץ. "יש כאן הזדמנות פז ליזמי ההייטק הישראליים, ליהנות מתמיכה והנחייה של שלושה גופים, כל אחד מוביל בתחומו, ולמצב את מדינת ישראל כמובילה גם בתחום זה. באמצעות התכנית המיוחדת הזו, אנחנו מבקשים למצוא את המוצרים פורצי הדרך, להנגיש אותם לציבור, ולסייע ליזמים הישראליים בפריצה לתחום", אמר גוראון.
הנרי חן ויינשטיין, מייסד התכנית מסביר כי Vertical engine מהווה נקודת מפגש משולשת בין האקדמיה, התעשיה והסטרטאפים במטרה לתת סל כלים מלא כדי להאיץ חדשנות. הנרי הוסיף כי, "בזכות ההתמקדות שלנו בכל מחזור בתחום ספציפי, ביכולתנו להעניק ליזמים המשתתפים ערך רב יותר בצורת תכנים מקצועיים ממוקדים, מנטורים ויועצים מובילים מהתחום לצד חיבור ישיר לתאגידים בעלי תובנות עסקיות וגישה לשווקי היעד של חברות הסטארט-אפ".
ההרשמה לתכנית נפתחה בימים אלה ומיזמים רלוונטיים יכולים להגיש את מועמדותם באתר התכנית.
בזק ו-Hisense יקיימו יחדיו תכנית אינטנסיבית בת שלושת החודשים, לחברות סטארט-אפ צעירות, שתעסוק במיזמים בעולם "המכשירים החכמים" ו"האינטרנט של הדברים". התכנית תעניק לצוותים הטובים ביותר את ההזדמנות לעבוד עם מיטב המוחות מהתעשייה ומהאקדמיה בישראל, לצד גישה לטכנולוגיות המתקדמות ולמומחים של בזק ו-Hisense, אשר יסייעו לצוותים המשתתפים להביא את המוצרים שהם מפתחים לידי הבשלה. התכנית פועלת בשותפות הדוקה גם עם מרכז היזמות StarTau ואוניברסיטת תל אביב והאקסלרטור Vertical Engine, ומכאן שתציע למשתתפים בה גישה למשאבים של האוניברסיטה ולרשת הבוגרים הענפה שלה, שידועה במיזמים הרבים שנולדו מתוכה.
Hisense, מייצרת פתרונות סלולריים ואת כל מוצרי החשמל לבית תוך מיקוד במוצרי בית חכם. לחברה, המיוצגת בארץ על ידי קבוצת אקזיט, מרכזי פיתוח ואיתור טכנולוגיות בארצות הברית, קוריאה ,יפן וישראל והיא מבקשת לאתר חברות צעירות וותיקות בעלות טכנולוגיה מתקדמת בתחום, על מנת לייצר איתם פעילות פיתוח משותפת. בסוף התהליך ייסעו צוותים מצטיינים מהחממה למטה Hisense בסין, לצורך פגישות עם בעלי תפקיד בכירים בחברה והצגת המיזמים בפניהם.
כתוצאה ממעורבותם של שותפים אסטרטגיים ייעודיים הלוקחים חלק פעיל בתכנית, ביניהם תאגידים מובילים בתחום כדוגמת בזק, אשר מייעצים ומלווים את היזמים במטרה לסייע להם להביא את המוצרים לשוק היעד, מאמינים מנהלי התכנית כי ביכולתם להציע ליזמים קרש קפיצה משמעותי לצד חיבור לתאגידים רלוונטיים במטרה להביא את המוצרים והפיתוחים שלהם לידי מפגש עם שוק היעד בזמן קצר ובהצלחה מרבית.
רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, אומר כי חבירתם של שלושה גופים מובילים כמו בזק, Hisense ואוניברסיטת תל-אביב, כדי לתמוך ביזמים, להנחות ולהוביל אותם, מסמלת את חשיבותו של תחום ה-IoT ואת הנפח הרב שהוא צובר בענף ההייטק בעולם ובארץ. "יש כאן הזדמנות פז ליזמי ההייטק הישראליים, ליהנות מתמיכה והנחייה של שלושה גופים, כל אחד מוביל בתחומו, ולמצב את מדינת ישראל כמובילה גם בתחום זה. באמצעות התכנית המיוחדת הזו, אנחנו מבקשים למצוא את המוצרים פורצי הדרך, להנגיש אותם לציבור, ולסייע ליזמים הישראליים בפריצה לתחום", אמר גוראון.
הנרי חן ויינשטיין, מייסד התכנית מסביר כי Vertical engine מהווה נקודת מפגש משולשת בין האקדמיה, התעשיה והסטרטאפים במטרה לתת סל כלים מלא כדי להאיץ חדשנות. הנרי הוסיף כי, "בזכות ההתמקדות שלנו בכל מחזור בתחום ספציפי, ביכולתנו להעניק ליזמים המשתתפים ערך רב יותר בצורת תכנים מקצועיים ממוקדים, מנטורים ויועצים מובילים מהתחום לצד חיבור ישיר לתאגידים בעלי תובנות עסקיות וגישה לשווקי היעד של חברות הסטארט-אפ".
ההרשמה לתכנית נפתחה בימים אלה ומיזמים רלוונטיים יכולים להגיש את מועמדותם באתר התכנית.