מהפכת ה-IOT מגיעה לישראל:

תאריך פרסום: 07/07/2015
בזק השיקה הבוקר את Bhome, שירות בית חכם, הראשון מסוגו בישראל. השירות מאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו, ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות הסמארטפון. שירות Bhome מתבסס על פתרון All in one, הכולל מצלמת HD משוכללת ומרובת פונקציות וגלאי דלת/חלון חכם

המשנה למנכ"ל בזק, רן גוראון: "היום, בזק הופכת את הבית החכם לנגיש לכל אחד, עם מוצרים חדשניים, הקלים להתקנה והפעלה, ועם שירות ואחריות מקצה לקצה. הבית החכם הוא אחד התחומים הטכנולוגיים הצומחים ביותר בעולם, ואנחנו מעריכים שבתוך שלוש שנים כ-70% ממשקי הבית בישראל יהיו חכמים" 
 
  • בזק תספק את פתרון כולל של ציוד מתקדם, שירות תמיכה ואחריות במחיר של 19.90 שקלים בחודש
  • מסקר שערכה בזק ענו 79% מהנשאלים כי השירות יגדיל את תחושת הביטחון והשליטה על הבית, 75% חושבים שיסייע להם להיות רגועים כשהילדים לבדם בבית ו-46% חושבים שהשירות יוכל להחליף מערכות אבטחה בבית, דוגמת מצלמות אבטחה או אזעקה
  • ההשקעה של בזק בכניסה לתחום הבית החכם נאמדת בכ-10 מיליון שקל 


בזק השיקה הבוקר את Bhome, שירות בית חכם, הראשון מסוגו בישראל. השירות מאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו, ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות הסמארטפון. שירות Bhome מתבסס על פתרון All in one, הכולל מצלמת HD משוכללת ומרובת פונקציות וגלאי דלת/חלון חכם. הערכה מותקנת באופן פשוט ועצמאי על ידי הלקוח ומתממשקת לרשת האלחוטית שלו. לאחר ההתקנה ניתן לצפות באמצעות אפליקציה ייעודית בנעשה בבית, לקבל התראות אודות המתרחש בו, ואף לנהל שיחה באמצעות המכשיר עם אלה הנמצאים בבית. בנוסף, יוכלו הלקוחות לרכוש בנפרד מוצרי בית חכם נוספים, לרבות שקעי חשמל חכמים להפעלה מרחוק של מכשירי חשמל.

שירות Bhome הוא פרי שיתוף פעולה של בזק עם חברת Icontrol Networks, מהמובילות בעולם בתחום מוצרי בית חכם. החברה פיתחה וייצרה פתרון All in One הכולל מצלמה עם זווית צילום רחבה במיוחד,  בעלת יכולת צילום מלאה ביום ובלילה, אפשרות לצילום המתפצל ל-4 מסכים, יכולת שמע דו צדדי, סירנה מובנית ועוד. באמצעות האפליקציה הייעודית, יכול הלקוח לשלוט ולהגדיר כל אחת מהפונקציות, כמו גם את גלאי הדלת/חלון והשקע החכם. בנוסף, ניתן להגדיר למערכת מצבים מוכנות שונים (מצב בית, מחוץ לבית, או חופשה), ולהגדיר עבור כל אחד  מהמצבים, כללים לעדכון הלקוח, או אנשים אחרים שהוגדרו על ידו, לעבור למצב צילום וידאו, ואף להפעיל מרחוק את הסירנה המובנית. בשעת הצורך מעדכנת המערכת את הלקוח על ההתרחשויות כפי שהוגדרו מראש, והיא יכולה לעשות זאת בדרך המועדפת על הלקוח: עדכוניPush  באפליקציה, שיחת טלפון, הודעת sms או דואר אלקטרוני. השירות נתמך בשירותי הענן המאובטחים של Icontrol Networks, והמידע שהלקוח אוסף בזמן הפעלת השירות (הקלטות וידאו, התראות וכיוב'), מקודד ואינו ניתן לזיהוי ע"י גורם אחר, זולת הלקוח עצמו.

עלותם של מוצרי IOT הנמכרים כיום בארץ ובעולם יקרה, והיא נאמדת במאות שקלים עבור מוצרים בסיסיים, ועד לעשרות אלפי שקלים למוצרי שליטה ובקרה מתוחכמים. בשל כך בחרה בזק בפתרון של אספקת הציוד ללקוח במודל של שירות כשעלותו תעמוד על 19.90 שקלים בחודש, כולל תמיכה ושירות.

תחום ה-IOT, שהוא טכנולוגיית חיבור של התקנים ממוחשבים לתשתית האינטרנט, הוא מהצומחים ביותר בענף ההיי-טק. הטכנולוגיה מאפשרת תקשורת מתקדמת בין מכשירים, מערכות ושירותים באמצעות מגוון רחב של פרוטוקולים ויישומים. חברות תקשורת רבות בעולם גילו את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה זו, והן מביעות בה עניין כמנוע צמיחה עתידי. 

בהקשר זה אמר היום רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, כי להשקת השירות החדש קדמה פעילות הכנה ארוכה ומעמיקה של החברה, תוך ניתוח צרכי הלקוח ובחינת היכולות הטכנולוגיות הקיימות כיום בשוק. גוראון ציין כי גוראון הוסיף: על סמך מחקרים שבזק ערכה ועל סמך קצבי הגידול החזויים בתחום, הוא מעריך שבתוך שלוש שנים יימצא בכ-70% ממשקי הבית בישראל לפחות מוצר IOT אחד. "שירות הבית החכם נבנה תוך שיתוף פעולה מלא עם היצרן,Networks  iControl, כשהמטרה שעמדה לנגד עינינו היתה לייצר שירות פשוט ונוח להפעלה, בעלות נמוכה, המתבסס על שימוש במוצר חדשני ומתקדם ביותר שמספק ללקוח חוויית שימוש מרשימה.  "בזק נכנסת היום לקטגוריה חדשה ומשיקה את Bhome. הבית החכם הוא אחד התחומים הטכנולוגיים הצומחים ביותר בעולם, ובזק מנגישה אותו לכל בית בישראל, זאת בזכות טכנולוגיית ה-IOT שהגיעה לשלב של בשלות בהפעלה, ובזק יכולה עתה לרתום את היכולת המוכחת ואת הניסיון הרב שלה בהובלת תהליכים ובהטמעת שירותים טכנולוגיים מתקדמים , כדי להנגיש אותה לכל בית בישראל", אמר גוראון. 

במסיבת עיתונאים שקיימה בזק לרגל השקת השירות, הציג גוראון ממצאים מתוך סקר מקיף שערכה החברה על צרכי הציבור והעדפותיו בתחום. מהסקר עולה כי חלק ניכר מהציבור (55% מבין המשתתפים בסקר) חושב שמדובר בשירות מועיל והיה מעוניין להתנסות בו. ההתעניינות ערה במיוחד (72%) ניכרת בקרב הורים לילדים צעירים. עוד עולה מהסקר כי הציבור מזהה תועלות רבות בשירות החדש: 79% מהמשיבים סבורים כי הוא יגדיל את תחושת הביטחון שלהם והשליטה על הנעשה בבית, 75% חושבים כי השירות יסייע להם להיות רגועים כשהילדים לבדם בבית ו-46% מהמשיבים חושבים ששירות בית חכם 40יכול להחליף מערכות אבטחה בבית, דוגמת מצלמות אבטחה או אזעקה.

ערכת ה-All in One שהשיקה בזק מהווה שלב ראשון במהפכת ה-IOT שהחברה מתכננת להוביל. במהלך 2016, לאחר בחינת התאמתם למערכת וצרכי המנויים, יורחב השירות ויתווספו סוגים נוספים של גלאים ואביזרים לשליטה על מכשירים שונים בבית (דוגמת גלאי הצפה וגלאי עשן ושיתופי פעולה עם חברות מתמחות בפתרונות לבית חכם כדוגמת מנעול חכם, מזגן חכם, השקיה חכמה וכד'), יורחבו יכולות הוידאו ותתווספנה למערכת יכולות שיתופיות נוספות. כל אלה יתממשקו לערכת ה-Bhome שהושקה היום. בשלב השלישי, במהלך 2017, מתכננת בזק להוסיף לשירות גם חיישנים חכמים לניטור פעולות אישיות (מצב בריאותי, כושר וכד') ואביזרים לשליטה במוצרים לבנים (מכונת כביסה, מקרר וכד'). לצד אלה, מתכנת בזק להתמקד גם בשיווק רכיבי IOT המתאימים לגופים גדולים, עסקים וארגונים גדולים, ואף למיזמי Smart City שעשויים להגדיל את השליטה והבקרה של רשויות מקומיות ולהפחית עלויות בשיעורים ניכרים.

השקת Bhome תלווה בקמפיין תקשורתי, פעילויות קד"מ ושיתופי פעולה, לרבות הקמת בית חכם באיקאה, בעלות כוללת של כ-10 מיליון שקלים. במסגרת שיתוף הפעולה עם איקאה, ייחנך במתחם החברה בנתניה דגם של בית חכם, אשר יעוצב וירוהט במיטב הרהיטים והאביזרים הנמכרים באיקאה, ובו ישובצו מיטב אביזרי הבית החכם של חברות היי-טק ישראליות.