משנה למנכ"ל בזק, רן גוראון: "עסקים קטנים שאינם פועלים בזירה הדיגיטלית נמצאים בסכנה קיומית"

תאריך פרסום: 13/05/2014


משנה למנכ"ל בזק, רן גוראון: "עסקים קטנים שאינם פועלים בזירה הדיגיטלית נמצאים בסכנה קיומית"
  • מסקר שביצע מכון הסקרים TNS עבור בזק עולה כי 44% מכלל העסקים הקטנים בישראל לא מפרסמים בדיגיטל
  • בתחום הפרסום בסלולר המצב חמור יותר: ל-90% מהעסקים הקטנים אין כלל נוכחות בסלולר
  • עוד אומר גוראון, "הדיגיטל שינה את כללי המשחק והעסקים הקטנים צריכים להתאים עצמם.  50% מהעסקים שלא יהיו בדיגיטל יכחדו"

44% מכלל בעלי העסקים הקטנים בכלל לא מפרסמים את בית העסק שלהם, ול- 51% מהם אין אתר אינטרנט, כך עולה מסקר שביצע מכון המחקר TNS ישראל, בקרב מדגם מייצג של 250 עסקים קטנים בישראל, עבור בזק. 

הסקר מתאר מצב בו בעלי עסקים קטנים כמעט ואינם נמצאים ברשת, למרות הימצאותם המסיבית של הצרכנים במדיה הדיגיטלית.

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, "הדיגיטל שינה את כללי המשחק, והעסקים קטנים, כמו שאר החברות במשק, צריכים להתאים עצמם בכל ההיבטים לזירה הדיגיטלית, משיווק העסק ועד לשירות. ציפינו לראות שבעלי העסקים ינצלו את המציאות המשתנה לטובתם, אך גילינו שהמצב שונה בתכלית. בעוד שהצרכנים נמצאים בזירה הדיגיטלית באופן מלא, העסקים הקטנים עדיין לא אימצו את הפוטנציאל בזירות החדשות, עד כדי סכנה קיומית עבורם. עסק שלא נמצא בדיגיטל עלול לפספס את קהל היעד שלו ולהפסיד הכנסות". 

בסקר נשאלו בעלי העסקים הקטנים, מדוע אינם מפרסמים את העסק במדיות הדיגיטליות ו- 68% טענו כי לא הם חושבים שהמדיה הדיגיטלית מתאימה לעסק שלהם, והשאר טענו שהם לא מפרסמים באמצעות המדיה הדיגיטלית, בעיקר מטעמי חוסר היכרות עם התרומה שלה לשיווק העסק.
מבין אלו שכן מפרסמים בדיגיטל עולה כי הפרסום במדיה הדיגיטלית מהווה כמעט מחצית מתקציב הפרסום שלהם וכי רובם (54%) מתכננים להמשיך ולפרסם במדיה הדיגיטלית גם בשנה הבאה, כאשר 35% מתכננים אף להגדיל את הפרסום במדיה זו.

מכון המחקר TNS ביצע עבור בזק מחקר נוסף במטרה לבחון האם האופן שבו עסקים קטנים מפרסמים עצמם מתאים להתנהגות הצרכנים, וגם כאן התוצאות מעידות על חוסר תיאום מוחלט בין העסקים ללקוחות שלהם. בעוד ש-36% מהצרכנים מעדיפים לגלוש באתרים מותאמי סלולר, ל- 90% מהעסקים הקטנים אין כלל נוכחות בסלולר, ובכך מפספסים את הזירה המרכזית בה הלקוחות שלהם נמצאים. 
גוראון סיכם, "עולם הדיגיטל משתנה כל העת ויש חשיבות רבה למיפוי קהל היעד ולתגובה מהירה. 50% מהעסקים שלא ישקיעו בזירה הדיגיטלית יכחדו, מי שלא יצטרף למהפכה הדיגיטלית פשוט לא ישרוד".