144 ב- SMS
144 ב- SMS
144 עכשיו גם ב – SMS
בזק היא החברה היחידה המאפשרת חיפוש מספרי טלפון של אנשים פרטיים במקביל לחיפוש בתי עסק באמצעות SMS
בזק משיקה היום שירות 144 ב – SMS. השירות החדש מאפשר חיפוש מספרי טלפון של עסקים ושל אנשים פרטיים
באמצעות שליחת הודעת SMS. שירות 144 ב – SMS המיועד בעיקר למשתמשי הסלולר, מהווה מוצר משלים למוקד
הטלפוני 144 ואתר B144 שהושק לאחרונה. יש לציין כי בזק היא החברה היחידה המאפשרת חיפוש מספרי טלפון של
אנשים פרטיים באמצעות שליחת הודעת טקסט, זאת במקביל לחיפוש בתי עסק.
שירות 144 ב- SMS ניתן מכל טלפון סלולרי וכולל את מספרי לקוחות בזק, הוט, גלובקול, 012, פלאפון וסלקום. עלות
השירות עומדת על שקל וחצי. השירות נבנה על ידי חברת טלכלל באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית, כך שהשירות
לומד לזהות את כוונת השאילתה עם התרבות החיפושים.
השירות מאוד פשוט ונוח לשימוש. על כל לקוח המבקש לברר מספר טלפון כלשהו לכתוב את שם העסק והיישוב המבוקש,
או את שם האדם הפרטי והיישוב המבוקש שאותו הוא מחפש ולשלוח כהודעת טקסט למספר 144. כעבור זמן קצר תתקבל
הודעת טקסט עם המספר המבוקש. יש לציין כי אין צורך בביצוע העתקה של המספר על מנת לחייג, אלא ניתן ללחוץ ישירות
על מקש ה – SEND והחיוג יתבצע.
החיפושים יכולים לכלול חיפוש לפי סיווג (חיפוש קטגוריאלי), לדוגמא: מכבסה בנתניה, חנות פרחים בכפר סבא, או חיפוש
מספרי טלפון של אנשים פרטיים, לדוגמא: ישראל ישראלי מנס ציונה. במידה והמספר לא מאותר, או שנדרשים פרטים נוספים
על מנת למקד את החיפוש, המערכת תשיב בשאלה ותצפה לתשובה, כדי להשלים פרטים לצורך המשך החיפוש ולכוון לתשובה
המדויקת ביותר.
ביוני 2008 השיקה בזק את אתר B144 כזרוע חיפוש למספרי טלפון עסקיים ופרטיים תוך הדגשת יתרון הגודל של בזק והסיסמה:
"כל העסקים, כל האנשים". בעת ההשקה הודיעה בזק על כוונתה להשיק גם שירות חיפוש דרך הסלולר. שירות ה- SMS של 144
מהווה נתיב נוסף מתוך מכלול שירותי 144 (מוקד קולי, אתר, SMS), ומיועד לשרת לקוחות המעוניינים לקבל מידע באמצעות
הודעתSMS על רשומות הקיימות במאגר המידע של שירות 144. בעתיד מתכוונת בזק להשיק אפשרויות חיפוש נוספות.
השקת המוצר מלווה בקמפיין, תחת הכותרת, "אל תחפש, תחפסס! 144, עכשיו ב –"SMS. הקריאייטיב של הקמפיין מבקש
ליצור מטבע לשון חדש לפעולת החיפוש באמצעות ה – SMS, המשלב את המילים "חפש" ו- "סמס". הקמפיין, באמצעות
משרד הפרסום אדלר-חומסקי-ורשבסקי כולל אינטרנט, שילוט בתחנות אוטובוסים ובתחנות רכבת, ותשדירי רדיו.
הקמפיין ימשך כשבועיים.